Informacja dotycząca uzyskania efektu ekologicznego wraz z informacją o przyznaniu dofinansowania Gminie Słubice na realizację zadania pn. "Demontaż, transport i unieszkodliwianie pokryć dachowych zawierających azbest z terenu miasta i gminy Słubice" w 2020 roku.
Gmina Słubice informuje, że na podstawie złożonego wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze pn. „Demontaż, transport i unieszkodliwianie pokryć dachowych zawierających azbest z terenu Gminy Słubice” finansowanego w ramach Programu priorytetowego NFOŚiGW pn.: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019-2023, uzyskała dofinansowanie w formie dotacji w kwocie 11.933,32zł ze środków NFOŚiGW w Warszawie oraz WFOŚiGW w Zielonej Górze stanowiącej 40% kosztów kwalifikowanych zadania.Całkowity koszt kwalifikowany zadania wyniósł 29.833,32 zł.
Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 50,00 Mg, co stanowi 2 775,00 m2 zutylizowanego azbestu na terenie gminy Słubice.
Mając na uwadze niebezpieczny i wysoce szkodliwy charakter materiałów budowlanych zawierających azbest realizacja programu jest działaniem proekologicznym. Przynosi korzyści społeczne i ekonomiczne, polegające m.in.na zmniejszeniu emisji włókien azbestu, uzyskaniu poprawy ochrony zdrowia mieszkańców. Przeprowadzona akcja ma bardzo istotne znaczenie dla wzrostu bezpieczeństwa środowiskowego i zdrowotnego w gminie Słubice.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.