w związku z przystąpieniem do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Słubice na lata 2017 - 2023, na podstawie uchwały nr XXXI/255/2017 Rady Miejskiej w Słubicach z dnia 26 stycznia 2017 r. w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji w gminie Słubice, zwanej dalej uchwałą, z dniem 04 kwietnia 2017 r. został powołany przez Burmistrza Słubic Komitet Rewitalizacji, zwany dalej Komitetem, w składzie:
1) Jacek Kotuła – przedstawiciel mieszkańców gminy Słubice;
2) Aleksandra Ibragimow – przedstawiciel mieszkańców gminy Słubice;
3) Katarzyna Szorec – przedstawiciel mieszkańców obszaru wstępnie określonego jako obszar rewitalizacji na terenie gminy Słubice;
4) Renata Majko – przedstawiciel mieszkańców obszaru wstępnie określonego jako obszar rewitalizacji na terenie gminy Słubice;
5) Adrian Mermer – przedstawiciel organizacji pozarządowych z siedzibą na terenie gminy Słubice;
6) Bartosz Lutycz – przedstawiciel przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Słubice;
7) Marika Cembrowicz – osoba wskazana przez Burmistrza;
8) Patrycja Tomala – pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Słubicach;
9) Krystyna Baczyńska – przedstawiciel Rady Miejskiej w Słubicach.
I. Przebieg naboru
Nabór na członków Komitetu trwał od dnia 17 lutego 2017 r. do 27 lutego 2017 r. i skierowany był do osób będących przedstawicielami jednej spośród wymienionych poniżej kategorii interesariuszy:
1) mieszkańców gminy Słubice;
2) mieszkańców obszaru wstępnie określonego jako obszar rewitalizacji;
3) przedstawicieli organizacji pozarządowych z siedzibą na terenie gminy Słubice;
4) osób reprezentujących przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Słubice.
Ogłoszenie o naborze zamieszczone było na stronie internetowej gminy Słubice w zakładce „Gminny Program Rewitalizacji”, gdzie podawane są bieżące informacje na temat rewitalizacji naszej gminy (link: http://slubice.pl/pl/GmProRew). W terminie wyznaczonym, w ww. ogłoszeniu, na dokonywanie zgłoszeń, wpłynęły dwie deklaracje członkostwa, a osoby, które zgłosiły swoją kandydaturę zostały odpowiednio zakwalifikowane do składu Komitetu jako przedstawiciele wybranych przez siebie grup interesariuszy. Pozostali członkowie zostali powołani do składu Komitetu w drodze naboru uzupełniającego, zgodnie z zasadami przyjętymi uchwałą.
II. Komitet Rewitalizacji
Według ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. Komitet stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy z organami gminy w sprawach dotyczących przygotowania, prowadzenia i oceny rewitalizacji oraz pełni funkcję opiniodawczo-doradczą burmistrza. Powołanie Komitetu ma na celu zapewnienie współpracy ze wszystkimi grupami interesariuszy procesu rewitalizacji, gdyż partycypacja społeczna, czyli włączanie społeczności lokalnej w procesy decyzyjne, jest podstawową zasadą działań na każdym etapie tego procesu.
III. Kadencja
Zgodnie z zapisami uchwały, kadencja Komitetu rozpoczyna się w dniu pierwszego posiedzenia, które zwołuje burmistrz. O terminie i miejscu posiedzenia członkowie zostaną poinformowani indywidualnie drogą e-mail.